2011. december 12., hétfő

Ködös esték - Szilárd Leó park

Manapság állandóan köd van, így van bőven lehetőség ködben fényképezni. Így lassan már egy egész sorozat lesz a blogon "Ködös esték" címmel. Ami még ugye az Aradi vértanús sorozattal kezdődött november elején.

Ramen: Ágak bokeh-el
Pentacon 29mm f2.8 # 1/30, f/2.8, ISO1600




Az első képet az objektív bokeh vizsgálata miatt csináltam. Ismét pozitív csalódás volt, mert meglepett, hogy ennyire kör alakúra sikerültek a fények, szögletesebbre számítottam. :) 

Ramen: Szobor részlet
Pentacon 29mm f2.8 # 1/25, f/2.8, ISO1600

A bányász emlékmű most is ki volt világítva. Ez nem más, mint a bányászlakások méretarányos mása színes műanyag üvegekkel. Meglepő milyen kicsi, mert amikor ilyen lakásban voltam nagyobbnak tűnt jóval... 
A kép bal oldalán pont bejött a képbe egy rendőrautó elküldeni a hontalanokat a parkból.

Ramen: Bányász emlékmű
Pentacon 29mm f2.8 # 1/4, f/4, ISO1600

6 megjegyzés:

  1. Brr... fázom ha ránézek... hangulatosak! :)

    VálaszTörlés
  2. A színes dobozra emlékszem. :) De már megint minden tiszta sárga. :P :D A második képen a rezes, vagy nem tudom milyen árnyalat nagyon tetszik, az jó. Mármint a sárgaság. Nyugodtan húzd vissza akár 285 alá a színhőmérsékletet.

    Egyébként látom, a 29-esnek neked is tetszik a bokeh-ja... Jó is az. :) Csak full frémen nem valami jó már... :( Pedig szerettem nagyon.

    VálaszTörlés
  3. Jártál már Pécsen? :D

    Az első képen direkt húztam túl a kontrasztot, mert telt színekkel tetszett.
    Ezek szerint még mindig túl sárga, pedig már eléggé visszavettem a gyári képhez képest. :)

    Nekem valamiért nem nyitja meg a PS cs5 a raw képeket. Ez ügyben 1 vagy 2 hete írtam neked email-t.

    VálaszTörlés
  4. Én meg tegnap este írtam neked a gmail csevegőben, de vagy fél óra után kiléptél. De ma válaszolok.

    Ha automatán van a fehéregyensúly a gépeden, akkor is sárgább lesz. Azok a képek, amiket első alkalommal csináltam a tükröt fotózva, amelyiken bandzsi vagyok, na azoknál pl 2100-as a színhőmérséklet. Jóval a gyári alatt.

    VálaszTörlés
  5. ÓÓÓ :O Akkor bocs, lehet nem vettem észre. Épp államvizsgára jelentkezést írtam.

    Ezek voltak az első képek amiket raw-ban fotóztam. A canon saját programjával szórakoztam a fehéregyensúlynál is.

    Most jobban megnézve én csak 2500K-ig húztam le a csúszkát. A Tune gombot mellette észre se vettem... XD

    VálaszTörlés