2011. november 18., péntek

Pentacon objektívek

Mint azt már korábban egy hozzászólásomban említettem, néhány hete (még októberben) vettem két régi pentacon objektívet. Az egyik egy 29mm-es nagylátó, míg a másik egy 135mm-es teleobjektív. Mind a két objektív fix f/2.8-as.
Egyedül a 29mm-nek van egy kis szépséghibája az elején (le van kopva egy kis részen a festék), na de annyi baj legyen.

Ramen: Pentacon 29mm f/2.8
Pentacon 29mm f/2.8




A vásárlást követően egy régi filmes gépen próbáltam ki őket, és mindent rendben találtam. Bíztam benne, hogy az adapter segítségével az új canon gépemen is működni fognak tökéletesen. Amúgy az adapter amit vásároltam hozzájuk 2. generációs canon - m42 chip-es adapter (f/1.4-4).

Ramen: Pentacon 135mm f/2.8
Pentacon 135mm f/2.8

Az objektívekhez ajándékba kaptam egy közgyűrűsort is ami három darabból áll.
Végezetül készítettem egy képet eddigi fényképezőgépemről is. A már sokat emlegetett Fujifilm s5800-ról. Végül is ennek a gépnek köszönhetem az eddigi képeim nagy részét. :)

Ramen: Fujifilm s5800
Fujifilm s5800

5 megjegyzés:

  1. Nem nagyon látom hogy használnád azt a szegény 135öst. Én nagyon sokat fotóztam anno az elődjével (a 15 lamellás), igazán hálás egy objektív.
    Aztán hozzászoktam az AFhez és ellustultam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, az utóbbi pár hónapban csak ritkán használtam és akkor is csak családi eseményen. Pl. a hétvégén tesóm ballagásán jó szolgálatot tett. :)

      Viszont januárban a 29 milliméteres pentacont sikerült lecserélnem egy Canon EF 28mm f/2.8-ra. Amit imádok. Azóta szinte az összes képem vagy ezzel vagy az 50mm-esel készül.

      ui.: Örömmel látom, hogy visszatértél egy kisebb kihagyás után! ;)

      Törlés
    2. Nekem a 28mm körüli 2.8 nem volt elég fényes cropped vázon. Fullframe-en meg nem lenne elég nagylátó.

      ui: Köszönöm, próbálkozok, most volt nagy helyváltozás is tehát van ösztönzés.

      Törlés
    3. Néha tényleg kéne az f/1.8, de ISO emeléssel többnyire lehet használni. Ha még így sem, akkor felkerül a fix 50-es. :)

      Törlés