2011. november 1., kedd

November 1. - Mindenszentek

Sok európai országban – köztük Magyarországon és valamennyi magyarlakta területen – szokás, hogy az emberek meglátogatják elhunyt hozzátartozóik sírját, virágot visznek és gyertyákat, mécseseket gyújtanak mindenszentek napján, illetve a halottak napján. Magyarországon a sírok virágokkal és koszorúkkal való feldíszítése a 19. század elejétől terjedt el német katolikus hatásra. E szokást nem csak a katolikusok, a protestánsok is átvették.

Idén először voltam sötétben temetőben, idáig valahogy meg se fordult a fejemben. Az biztos, hogy egyáltalán nem bántam meg, hogy elmentem. Teljesen más képet mutatott, mint nap közben. Ezernyi gyertya fénye világította be a sírokat bármerre néztem. Mivel csak néhány emlékmű volt rendesen kivilágítva jó szolgálatot tett a zseblámpa és az állvány amit magammal vittem.


Ime a képek:


Ramen: Mindenszentek




Ramen: Mindenszentek

Ramen: Mindenszentek

Ramen: Mindenszentek

5 megjegyzés:

  1. Jól tetted, hogy elmentél fotózni. Ilyenkor annyira más a temetők hangulata.
    Én még csak most fogom megnézni, mit szerencsétlenkedtem össze. :(

    VálaszTörlés
  2. Valóban más, nagyon tetszett. Annak ellenére, hogy temetőben voltam, melegség öntötte el a szívem. :)
    A Te rutinoddal és felszereléseddel nem hiszem, hogy rosszul sikerültek volna a képek. Sőt! ;)

    VálaszTörlés
  3. Háát, jól sejtettem, nagyon nem vagyok elégedett a fotóimmal. Hiába a felszerelés, ha hiányzik a lényeg. No mindegy, majd jövőre.

    VálaszTörlés
  4. és..és..és gratulálok a helyezésért. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagy szépen köszönöm! :)

    VálaszTörlés