2011. augusztus 15., hétfő

Blog indítása

Évek óta vonz a fényképezés. Többnyire nyaralások, kirándulások, házibulik és családi eseményeken fényképeztem. Idén tavasszal azonban megváltozott valami. Rátaláltam az indafotóra, ahol eleinte csak a napi képeket nézegettem majd, ahogy telt múlt az idő rátaláltam vlm és n.gyuree blogjára. Hát igen valami megváltozott gyökeresen... Azon vettem észre magam, hogy egyre többször viszem magammal a fényképezőgépet és csattogtatok a nagyvilágba. Kicsivel később elkezdett érdekelni a technikai háttér is. Meg is találtam a jelenlegi álom gépet egy Canon Eos 550D személyében. (Talán majd egyszer... jelenleg a gyűjtögetés fázisánál tartok). Addig is nyúzom tovább a Fuji Finepix s5800-t és próbálom kihozni belőle a maximumot.

5 megjegyzés:

  1. Vlm és ngyuree valóban jó fotósok. Lehet mástól tanulni, de mindig a saját stílusod keresése legyen a szemed előtt

    Anno én is évekig gyűjtögettem az első tükrös vázamra (egyben első fényképezőgépemre), neked annyival több szerencséd van, hogy van egy korrekt bridge géped, azzal bár korlátozottan, de fotózhatsz ezt-azt.

    550d ok váz, de körbenézhetnél a használt piacon is. Kevés expós (5-10ezer), alig használt vázak vannak igen jó áron. Mellé vesz az ember egy 50/1.8-at, és már is lehet kreatívkodni.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Természetesen én sem utánozni szeretném őket, pusztán magával ragadott a munkásságuk. Számos indástól tetszenek képek, pl: a Te falmászós képed is nagy favorit.

    Korlátai bizony vannak, nem is kevés. Viszont nem is ilyen céllal lett vásárolva anno (3 éve).
    Amíg nincs jobb, addig ebből próbálom kihozni a maxumumot.

    Nem tudom Te, hogy vagy vele de én tartok a használt technikai kütyük vásárlásától. Canon eos adok-veszeken szoktam nézni 450D, 400D és 40D-s gépeket.

    ui.: Nyaralás miatt válaszolok csak most.

    VálaszTörlés
  3. Bocs, hogy csak most, kicsit kavar az életem mostanában.

    Ő... Kicsit dezsávűm van. :) Egyrészt a géped miatt, nekem is S5800-asom van/volt, azzal kezdtem. :) Másrészt most én mondom azt, amit nekem anno, még amikor a bridge volt meg: szerintem mindenféleképp érdemes a tükröst beújítani, van a képeidben plusz, amit egy dslr-rel fel lehet erősíteni. Szerintem.

    Hogyha inspirálnak a képeim, annak csak örülök, sőt, én is másoktól lestem/lesek el dolgokat, amit aztán megpróbálok belegyúrni a sajátomba. Ez szerintem teljesen természetes dolog. A gyerek is a szüleit utánozza, úgy tanul meg beszélni.

    Ha az anyagi keret majd megengedi, akkor szerintem egyértelműen 2 számjegyű Canon vázat vegyél. 30D-40D. Nikonnál D200-D300, de náluk nem vagyok tisztában a vázakkal.
    A Canon f1.8/50mm-t pedig - ahogy Gyenis is írta - mindenféleképp szerezd majd be a tükrös mellé. Ha majd full frame-re váltasz, azt azon is tudod majd használni.

    Úgyhogy sok sikert, ha valamiben tudok segíteni, akkor szólj nyugodtan (a mélcímem nyilvános). :)

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Akkor a kezdésünk tényleg hasonló a kis Fuji gép miatt. Mindamellett, hogy jó kis gép most eléggé felbosszantott. Múlt héten, amikor elmentem fényképezni, egyszer csak bemondta az unalmast. :S

    Mindenféleképp még olvasgatok amíg össze nem gyűlik rá a pénz, mert ha egyszer végre a döntés előtt álok, nem szívesen költeném olyan gépre amit később megbánok.

    VálaszTörlés
  5. Uhh :/ Nekem lassan 5 éves a fuji, de nincs még baja. Pedig beletettem majdnem 100 000 expót :D

    Nem bánod meg az 550D-t sem, csak a kétszámjegyűeknek jobb a fogása, nagyobb a váz. De nem csak a kialakítása miatt jobb, jobban be lehet állítani a 40D-t pl., mint az 550D-t. De szerintem is olvass másoktól tapasztalatot de ne aszerint dönts. Hanem ha te majd kézbe veszed és passzol a tenyeredbe, könnyen kezelhető, kevés expós, blabla, akkor azt vedd meg, amelyik a jobb.

    VálaszTörlés